Handelsbetingelser for www.rombo.dk (herefter benævnt Rombo.dk) for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.
Rombo.dk er ejet af:
Carpe Diem 2011 ApS
Falkoner Allé 46
2000 Frederiksberg
CVR: 34085463
Etableret: 2011
e-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 31 48 91 92
1. Køb hos Rombo.dk
Levering sker til de enhver tid gældende priser for pakke forsendelser. Forsendelser i Danmark koster kun fra 42 kr til 65 kr., men bestiller du for over 500 kr., er der fri fragt. Leveringen foregår med PostNord eller GLS, og leveringstiden er normalt 1-2 hverdage. Internationale kunder skal selv sikre, at import af alkohol er lovligt iht. reglerne i det land og/eller den stat, som du ønsker varen sendt til.
2. Priser og kontrakter
Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Alle aftaler indgås på dansk. Priserne er dagspriser incl. danske punktafgifter. Ved bestilling til Sverige skal køber selv afregne told og afgifter iht. lokale regler. Ved leveringer til lande udenfor EU betales ikke dansk moms på 25% / Deliveries outside EU will not include 25% Danish VAT.
3. Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
4. Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail til [email protected] med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling skal ske inden kl. 12:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Har du bestilt varen efter kl. 15.00, skal afbestilling ske inden kl. 12.00 den efterfølgende hverdag.
5. Ordrebekræftelse og faktura
Rombo.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, bedes du sende en mail til [email protected].
6. Betaling
De mulige betalingsmåder er:
MobilePay
Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
American Express
Efter aftale (kun erhverv)
Der tages ikke gebyr ved betaling på Rombo.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Rombo. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder
Disse internationale kortudstere kan benyttes hos os: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
7. Fortrydelsesret og bytte af vare
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os via vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: flasker.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 75 kr. (gældende for Danmark).
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. Det sidste kan f.eks. være smagninger på fastsat dato.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Rombo.dk
Falkoner Allé 46,
2000 Frederiksberg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
8. Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, erstattes/repareres denne vederlagsfrit. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Rombo.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Rombo.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende dette.
Varen mærkes "reklamationer" og sendes til:
Rombo.dk
Falkoner Allé 46
2000 Frederiksberg
9. Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Rombo.dk inden rimelig tid efter fejlen er opdaget. Hvis du reklamerer indefor 2 måneder efter fejlen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig. Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Rombo.dk'sudgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Rombo.dk.
10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Rombo.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Rombo.dk forbeholder sig retten til at opkræve forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.
11. Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Rombo.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Rombo.dk anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Rombo.dk. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
12. Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Rombo.dk, at De retter henvendelse til [email protected].
13. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Rombo.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
14. Regler for gavekort
Gavekortet er gyldigt i 3 år. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet. Gavekortet kan kun anvendes i netbutikken og ikke i den fysiske butik. En eventuel restværdi af gavekortet kan forlanges udbetalt indtil senest 1 år efter gavekortets udløb.
Der henvises i øvrigt til betingelserne for Gavekort på Forbrugerombudsmandens hjemmeside
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du skrive en mail til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket- uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
15. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Carpe Diem 2011 ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på rombo.dk er Carpe Diem 2011 ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
15. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse imod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte, har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: [email protected]. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Standardfortrydelsesformular
Til:
Rombo.dk
Falkoner Allé 46,
2000 Frederiksberg
e-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.08.2022